Tietoa meistä

YHDESSÄ VOIMME AUTTAA

Kehräämö ry on kesäkuussa 2018 perustettu eläinsuojeluyhdistys Kauhavalla. Yhdistys tiedottaa ja valistaa oikeaoppisen kissanhoidon ja leikkauttamisen tärkeydestä, sekä ohjeistaa ihmisiä noudattamaan Suomen lainsäädäntöä. Kehräämö ry kannustaa ihmisiä kissojen hyvinvoinnin ylläpitämiseen sekä kehottaa ihmisiä olemaan vastuullinen myös muiden, kuin omien eläinten hoitoa ja hyvinvointia koskevissa asioissa.

Yhdistys vastaanottaa hylättyjä kissoja ja ns. navettakissoja. Populaatiokissoja loukutamme ja vastaanotamme vain valvontaeläinlääkärin päätöksestä.

Löytöeläimiä Kauhavalla vastaanottaa Tmi Marjukka Nurmi. Puh. 0400 361813

Eläinsuojeluasioissa ja populaatiokissa asioissa tulee ottaa yhteyttä Seinäjoen seudun ympäristöterveydenhuoltoon. Eläinsuojeluilmoitukset tulee tehdä sähköisesti osoitteella valvontaelainlaakari@seinajoki.fi tai puhelimitse valvontaeläinlääkärille Sanna Saloselle p.050-4347 433.Voit olla yhteydessä myös oman alueesi eläinlääkäriin. Nämä tahot vastaavat mm. villiintyneiden kissojen kiinniottamisesta ja loukutuksesta tiedottamisesta loukutusalueen asukkaille.

Kehräämö ry:n kissat

Eläinlääkäri tekee kaikille saapuville kissoille terveystarkastuksen ja kissoille annetaan asianmukainen perusterveydenhoito. Kissat loishäädetään, rokotetaan, steriloidaan/kastroidaan, testataan fiv/ felv,  tunnistemerkitään ja niille etsitään vastuuntuntoiset loppuelämänkodit.

Kissat luovutetaan kulukorvausta vastaan ainoastaan sisäkissoiksi. Jos asunnossa on parveke tai terassi, se tulee olla verkotettu tai lasitettu. Kodin yhteydessä oleva turvallinen ulkotarha katsotaan eduksi pysyvää kotia valittaessa.

Yhdistyksen kissat syövät pääasiassa viljatonta ja raakaruokaa. Tätä tapaa toivotaan tulevissa kodeissakin jatkettavan.

Kehräämö ry on HESY.n jäsenjärjestö. https://www.hesy.fi/hesy/