Lemmikin vanheneminen ja kuolema

Vaikka lemmikki eläisikin kanssasi onnellisen ja terveen elämän, on varmaan, että jokainen eläin vanhenee ja lopulta kuolee.

Kun lemmikki vanhenee, tulee se käyttää säännöllisesti terveystarkastukseksessa eläinlääkärin vastaanotolla.

Kun lemmikin elämä ei ole enää elämisen arvoista, omistajan tulee tehdä lemmikilleen suuri palvelus ja tehdä lopettamispäätös.

Lemmikin menettäminen ja suru

Suru on reaktio, joka liittyy jokaiseen ihmisen kokemaan menetykseen. Suru on täysin normaalia. Suremisprosessi on yksilöllinen ja surusta toipuminen voi viedä kauan aikaa.

On hyväksi, että hyväksyt surun ja annat itsellesi luvan surra. Puhu läheisillesi surustasi, voitte yhdessä muistella lemmikkiäsi.

Alle olemme koonneet lemmikkinsä menettäneiden kertomuksia. Toivomme näistä olevan hyötyä ja tukea lemmikkinsä menettäneille.

"Minulla kuoli 4 vuotta sitten rakas koiramme ja se oli todella kova paikka. Tässä facebook päivitykseni tilanteesta, johon pystyin aika hyvin pukemaan tunteeni sanoiksi silloin."

"Rakas, istuin vieresssäsi lattialla eilen illalla eläinlääkärissä..pidin kiinni tassustasi silittäen samalla niskaasi ja kerroin sinulle että nyt on kaikki hyvin enää ei satu...en itkenyt edessäsi sillä halusin olla vahva ja näyttää että meillä ei ole hätää,koska sinä aina huolestuit jos olin surullinen.olimme rinnallasi viimeiseen asti..peittelin sinut iskän paitaan jonka otit mukaasi sinne jonnekkin...suutelin poskeasi,niskaasi,kuonoasi,suutelin niitä joka päivä miljoonia kertoja,meidän yhteiset pusuhyökkäykset,ja nyt viimeisiä kertoja,peitin sinut halauksin voi kuinka kaipaankaan sinua!!!! Rakas pieni kultani päästin irti jotta sun on hyvä olla,mä olen niin rikki nyt ilman sua..

On vaikea löytää mitään positiivista mutta se mitä opetit meille se oli paljon,osaan lukea koiran elekieltä nyt paremmin kuin koskaan.

Meillä oli kuusi yhteistä vuotta murumme kanssa ja meitä lohduttaa valtavasti se ,että niiden kuuden vuoden aikana sinä sait tuntea rakkautta,suunnattoman SUURTA RAKKAUTTA!

Sinun antama rakkaus on ollut suuri valonlähde pimeimpinä hetkinämme.

Se rakkaus antaa meille tikapuut kiivetä takaisin valoon mutta emme koskaan milloinkaan unohda sinua!Suru on aivan valtava ja kyyneleet ei tunnu loppuvan...

Suunnattoman surun ja kaipauksen keskellä muistamme sinut VAHVANA JA YLPEÄNÄ PARHAANA KOIRANA!!

Ikävä ei katoa koskaan mutta aika auttaa suruun. "

-M-